Candidate Experience to pojęcie od wielu lat znane w branży HR, z powodzeniem wykorzystywane jest przy budowaniu wizerunku marek. Dlatego też w sytuacji silnej pozycji kandydata na rynku pracy, stale wzrasta świadomość konieczności zadbania o obszar employer brandingowy firmy, który zaczyna się już na etapie zamieszczenia ogłoszenia o pracę. Jak wygląda Candidate Experience budowany przy współpracy z agencją doradztwa personalnego? Na to pytanie odpowiada Magdalena Kamińska, Finance & Professional Services Recruitment Manager w People.
Dlaczego Cadidate Experience?
Nasza agencja przeprowadziła badania, których tematem była motywacja do zmiany pracy. Okazało się, że dla blisko 68% respondentów sprawna komunikacja z rekrutrem stanowi o sukcesie całego procesu. Dane te potwierdzają, iż profesjonalne działania agencji są istotne z perspektywy dbania o employer branding firmy– mówi Magdalena Kamińska, Finance & Professional Services Recruitment Manager w People.
Co w sytuacji, w której Candidate Experience budowany jest we współpracy z agencją doradztwa personalnego?
Agencja vs. kandydat
Proces rekrutacyjny a dobre wrażenie
Jaką rolę w Candidate Experience odgrywa agencja?
Transparentność, czyli jak osiągnąć sukces
Błędnym jest także założenie, że przekazywanie negatywnych informacji o braku zatrudnienia musi skutkować nieudanym Candidate Experience. Należy zadbać o to, aby kandydat oprócz odmowy otrzymał odpowiedni feedback, zawierający konkretne informacje. Dzięki temu będzie mógł wyciągnąć wnioski na poczet przyszłych rekrutacji, a dodatkowo odczuje, że jego aplikacja została poważnie potraktowana– mówi Magdalena Kamińska.
Użycie frazesów oraz brak dokładnych informacji pozostawi negatywne wrażenie oraz poczucie zmarnowanego czasu. W dobie Internetu należy zwrócić na to szczególną uwagę, ponieważ opinie o danym pracodawcy bardzo szybko się rozchodzą. Co więcej – negatywne wrażenie może wpłynąć także na obraz całego sektora. Warto zatem zadbać o obszar Candidate Experience i budować dobre wrażenie o firmie na rynku pracy.
Magdalena Kamińska, Finance & Professional Services Recruitment Manager w People
Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w rekrutacji i doradztwie HR dla polskich i międzynarodowych klientów. Specjalizuje się w rekrutacjach realizowanych dla sektora finansowego z uwzględnieniem bankowości, ubezpieczeń, usług finansowych, corporate finance i konsultingu, na wszystkich szczeblach. Ukończyła Akademię Leona Koźmińskiego na kierunku International Business and Management oraz studia podyplomowe na kierunku HR Business Partner.