Porady rekrutera
Odpowiednie zdjęcie, przemyślany układ informacji, dobrze dobrane fonty. To jedne z elementów, które sprawiają, że dane CV prezentuje się lepiej niż 90% przesłanych przez pozostałych kandydatów dokumentów. Jak zatem sprawić, aby CV wyglądało profesjonalnie? Na to pytanie odpowiada Anna Kulawiak, Recruitment Manager SSC/BPO w People.
Dobre CV – od czego zacząć?
Profesjonalne zdjęcie – czy to wciąż konieczność?
Zadbaj o układ i treść
Nie wystarczy nazwa pracodawcy oraz opis stanowiska. Warto przedstawić w kilku zdaniach wykonywane zadania i pamiętać o używaniu słów kluczowych oraz języka korzyści. Aby być postrzeganym jako specjalista w swojej branży, powinno się podkreślić znajomość narzędzi, technologii, czy np. kanałów komunikacji – mówi Anna Kulawiak, Recruitment Team Manager SSC/BPO w People.
Następnie należy uzupełnić informację o wykształceniu, zaczynając od ostatnio ukończonych studiów czy szkoły. Pamiętajmy, iż nie musimy podawać informacji o szkole średniej, jeśli jej profil nie będzie miał znaczenia w naszej przyszłej pracy lub ukończyliśmy ją wiele lat temu. W dalszej części powinna znaleźć się informacja o stopniu znajomości języków obcych, podana zgodnie ze skalą Rady Europy. Kolejnym elementem są kursy, szkolenia oraz certyfikaty. Warto o nich wspomnieć, ponieważ potwierdzają nasze kompetencje i wiedzę tak, jak wykształcenie. Następnie powinniśmy umieścić informację o umiejętnościach i kompetencjach. Warto zamieścić te, które nas wyróżniają, np. umiejętność negocjacji czy rozwiązywania konfliktów. Na samym dole naszego dokumentu możemy napisać o zainteresowaniach i pasjach, które przybliżą rekrutrowi naszą osobę i pozwolą mu nawiązać relację.
Monochromatyczne czy kolorowe?
Dlaczego profesjonalne CV jest ważne?
W trakcie poszukiwania nowego pracownika dzięki CV rekruter może wybrać spośród wielu aplikacji te osoby, które na pierwszy rzut oka spełniają kryteria danego stanowiska. Dlatego tak istotnym jest, aby dokument był przygotowany w sposób profesjonalny. Dzięki temu kandydaci mają większą szansę, aby otrzymać zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną – mówi Anna Kulawiak.
Powinno się zatem zadbać zarówno o wygląd dokumentu, jak i jego treść, upewnić się, czy nie zawiera błędów ortograficznych bądź interpunkcyjnych. Warto przed po przygotowaniu CV pokazać je np. bliskiej osobie, która zweryfikuje jego poprawność i wskaże, co jeszcze można w nim poprawić.
Anna Kulawiak, Recruitment Team Manager SSC/BPO w People
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania na kierunku Psychologia Przedsiębiorczości i Zarządzania. Ekspertka rynku pracy w obszarze centrów usług wspólnych – SSC/BPO.Od 8 lat związana z branżą rekrutacyjną i sprzedażową. Doświadczenie zawodowe zdobywała w strukturach czołowych instytucji z obszaru bankowości, ubezpieczeń oraz agencjach rekrutacyjnych. W swojej karierze zawodowej zatrudniła ponad pół tysiąca osób. Zarządza zespołem doświadczonych konsultantów w realizacji projektów rekrutacyjnych z sektora centrów usług wspólnych, który stale rozwija. Realizuje procesy rekrutacyjne na stanowiska specjalistyczne, menedżerskie oraz executive w obszarze SSC/BPO. W swojej pracy kieruje się jakością, dbałością o szczegóły, etyką oraz budowaniem dobrych relacji. Prywatnie miłośniczka motocykli enduro oraz podróży.