Pozyskiwanie i utrzymywanie talentów w wielu firmach od dawna stanowiło jeden z kluczowych priorytetów. Jednak w obliczu kryzysu, w momencie, gdy każda organizacja stawia na oszczędności, znacznie trudniej będzie oferować pracownikom wysokie podwyżki czy atrakcyjne benefity. Dlatego nadchodzące miesiące to duże wyzwanie dla branży HR, która będzie musiała znaleźć sposób, by w dobie wszechobecnych cięć zadbać o już pozyskane talenty, a także by skutecznie zmotywować ekspertów spoza organizacji i skłonić ich do zmiany pracodawcy.
Transparentność – kolejny czynnik, który istotnie wpływa na wizerunek pracodawcy to jasna, szczera i oparta na zweryfikowanych danych komunikacja. Szeroki dostęp do informacji na temat aktualnej sytuacji firmy wpływa na poczucie bezpieczeństwa pracowników i przyczynia się do budowania w nich zaufania w stosunku do przełożonych.
Większa ostrożność, przygotowanie na kryzys – obecna sytuacja przyzwyczaja nas wszystkich do myśli, że w przyszłości musimy być gotowi nawet na niemożliwe do przewidzenia kryzysy. Tutaj wygrają ci pracodawcy, którzy będą w stanie nie tylko zapewnić poczucie bezpieczeństwa swoim pracownikom, ale także udowodnić im, że są przygotowani na różne ewentualności, a z kryzysu potrafią wyjść obronną ręką.
Nowoczesny ekspert – pracownik na wagę złota
Kreatywność pomoże przetrwać – wszystkim
Magdalena Kamińska, Finance & Professional Services Recruitment Manager w People - posiada ponad 10-letnie doświadczenie w rekrutacji i doradztwie HR dla polskich i międzynarodowych klientów. Specjalizuje się w rekrutacjach realizowanych dla sektora finansowego z uwzględnieniem bankowości, ubezpieczeń, usług finansowych, corporate finance i konsultingu, na wszystkich szczeblach. Ukończyła Akademię Leona Koźmińskiego na kierunku International Business and Management oraz studia podyplomowe na kierunku HR Business Partner.